6 βασικές αρχές για μια ισορροπημένη διατροφή στην άθληση

Η σημασία της σωστής διατροφής παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής αλλά και στην απόδοση του ατόμων που αθλούνται. Γι’ αυτό το λόγο η τήρηση ενός ισορροπημένου και σωστού διατροφικού πλάνου αποτελεί κύριο μέλημα κάθε αθλούμενου.

 

Οι βασικοί πυλώνες της διατροφής για κάθε αθλούμενο είναι οι εξής:

  • Η κάλυψη των αναγκών του για ενέργεια λόγω της έντονης άσκησης
  • Διατήρηση των καλής υγείας για την αποφυγή ασθενειών μακροπρόθεσμα
  • Επίτευξη και διατήρηση του σωματικού βάρους και της αναλογίας μυϊκού ιστού – λίπους   

Παρακάτω σας παραθέτουμε 6 βασικές διατροφικές αρχές για μια ισορροπημένη διατροφή ενώ αθλείστε:

  1. Κατανάλωση επαρκούς ενέργειας (θερμίδων) ανάλογα με το πόσο αθλείστε και το βασικό μεταβολικό σας ρυθμό. 
  2. Το καθημερινό διαιτολόγιο πρέπει να περιλαμβάνει υδατάνθρακες σε ποσοστό 50-55%, πρωτεΐνες 15-20% και λίπη σε ποσοστό 25-30% της συνολικής σας ενέργειας. 
  3. Απαγορεύεται η τήρηση υποθερμιδικών ή υπολιποειδικών διαιτολογίων ακόμα και αν ο στόχος σας είναι να μειώσετε το ποσοστό του σωματικού λίπους. Παρόλα αυτά συνιστάται για όλους η μείωση των κορεσμένων λιπαρών οξέων από την διατροφή.
  4. Για να επιτευχθεί η βέλτιστη επανυδάτωση μετά από την έντονη άθληση πρέπει ο αθλούμενος να προσλαμβάνει υγρά μετά το πέρας της προπόνησης ίση με το 100-150% της απώλειας σε ιδρώτα. 
  5. Συνιστάται η λήψη υδατανθράκων με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη όπως ρύζι, πατάτες, καλαμπόκι, μέλι κτλ. μετά την προπόνηση για την αναπλήρωση του γλυκογόνου.  
  6. Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας πολλά φρούτα, λαχανικά ακόμα και το αλάτι σε φυσιολογικά επίπεδα πάντα για μην υπάρξει έλλειψη σε ηλεκτρολύτες, ιχνοστοιχεία, μέταλλα και βιταμίνες.